Sunday, November 22, 2009

Rihanna: Rated R

Αφού έβγαλε όσα λεφτά ήταν δυνατόν εις βάρος της νοημοσύνης των fans με τις διάφορες επανεκδόσεις του "Good Girl Gone Bad" (milk that cow, bitch), η Rihanna επέστρεψε φέτος με ένα άλμπουμ εντελώς αντίθετο και όχι τόσο εμφανώς εμπορικό αλλά σίγουρα πιο ώριμο. Τα γεγονότα που μεσολάβησαν στην προσωπική της ζωή ήταν φυσικό να επηρεάσουν και τη μουσική της, που είναι πιο σκοτεινή και moody ακόμα και στις πιο "ελαφριές" στιγμές της. Παρά το γεγονός ότι με το "Rated R" κινείται σε καινούρια μουσικά μονοπάτια, βρίσκεται πολύ κοντά στις ρίζες της, αφού χρησιμοποιεί πολύ την προφορά της Καραϊβικής απ' όπου κατάγεται.

Παραδόξως, τώρα κάνει πράξη τον τίτλο του προηγούμενού της άλμπουμ: ακραίες αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση, αρκετός θυμός και πολλά βρισίδια συνθέτουν την καινούρια της δουλειά, που συνδυάζει πολύ καλά το hip-hop με στοιχεία rock πάνω σε μια γενικά pop γραμμή. Ο ξυλοδαρμός δεν ήταν σε καμία περίπτωση ευχάριστο γεγονός αλλά της έδωσε ώθηση να τολμήσει και να ξεφύγει εντελώς από τη φτηνή γκλαμουριά του "Good Girl Gone Bad". Με λίγα λόγια, τα έχει πάρει! Σε ένα μεγάλο κομμάτι αυτού του σχεδόν ψυχοθεραπευτικού (για την ίδια) άλμπουμ, η Rihanna μας τραγουδά για το πώς βίωσε τα γεγονότα των τελευταίων μηνών, από τη μία εκφράζοντας την απογοήτευσή και τη θλίψη της ("Russian Roulette", "Cold Case Love", "Stupid in Love") και από την άλλη δείχνοντας πόσο έχει δυναμώσει ("Wait Your Turn", "Hard") ή και απειλώντας με εκδίκηση: I lick the gun when I'm done cause I know that revenge is sweet τραγουδάει στο "G4L". Πρέπει εδώ να παρατηρήσω ότι την έχει πιάσει ένα ψιλοκόλλημα με τους σκοτωμούς, τα όπλα, τις χειροβομβίδες, τις βόμβες, και γενικά οτιδήποτε γκανγκστερικό. Αυτό είναι βασικά το theme του άλμπουμ, που περιορίζεται κυρίως στο πρώτο μισό. Στο δεύτερο μισό τα πράγματα γίνονται λίγο πιο ελαφρά και η ατμόσφαιρα δεν είναι τόσο φορτισμένη. Η γλυκιά αλά "La Isla Bonita" μελαγχολία του "Te amo", το γεμάτο πρόστυχα υπονοούμενα "Rude Boy" και η rock-λυτρωτική διάθεση του "Fire Bomb" είναι ευχάριστα διαλείμματα από ένα γενικά θυμωμένο σύνολο.

Μουσικά βρήκα πολύ ελκυστικό αυτό το μπαστάρδεμα του hip hop με τη rock. Ήταν δύσκολο να συνδυαστεί επιτυχώς το ranting της Rihanna με τη βαριά προφορά και τα ξεκάρφωτα σόλο της ηλεκτρικής κιθάρας που υπάρχουν εδώ κι εκεί. Ακραίες εναλλαγές υπάρχουν και στα συναισθήματα: από εκεί που είναι αγριεμένη γίνεται αφόρητα εύθραυστη και σχεδόν αυτοκτονική. To εισαγωγικό κομμάτι "Mad House" τα λέει όλα. Το άλμπουμ είναι μια μουσική ψυχανάλυση με ανόδους, καθόδους, ξεσπάσματα και άφθονα αρνητικά συναισθήματα. Αλλά make no mistake, ό,τι κι αν συνέβη το έχει ξεπεράσει. Αυτό που σου μένει τελικά ακούγοντάς το είναι πως αποφάσισε να γίνει όχι η βασίλισσα της πίστας αλλά μια οργισμένη, αγενής και με πολλή αυτοπεποίθηση "Rockstar". Απλά δεν τη νοιάζει! Got my middle finger up / I don't really give a fuck. Το "Rated R" είναι μια ένα βήμα προς τα εμπρός για τη Rihanna σε όλους τους τομείς και πιστεύω πως τα καλύτερα θα τα κάνει από εδώ και πέρα. Just you wait! 8/10


Track List:


1. Mad House
2. Wait Your Turn
3. Hard (feat. Young Jeezy)
4. Stupid In Love
5. Rockstar 101 (feat. Slash)
6. Russian Roulette
7. Fire Bomb
8. Rude Boy
9. Photographs (feat. will.i.am)
10. G4L
11. Te Amo
12. Cold Case Love
13. The Last Song
14. Hole in My Head (feat. Justin Timberlake)

video

22 comments:

Anonymous said...

password: neverlandean.blogspot.com
___________

http://www.megaupload.com/?d=DSZLYW0M

or

http://www.zshare.net/download/6880544890d6a6c3/

or

http://www.badongo.com/file/18532317

or

http://depositfiles.com/en/files/bruavze67

or

http://hotfile.com/dl/18248116/ba7d604/R_1_H_4_N_N_4_R_4_T_D_R.rar.html

or

http://www.2shared.com/file/9338918/a2e1d899/R_1_H_4_N_N_4_R_4_T_D_R.html

or

http://rapidshare.com/files/310408773/R_1_H_4_N_N_4_R_4_T_D_R.rar
_________

password: neverlandean.blogspot.com

musicbug said...

Kalispera boy!
H Rihanna pote de mou arese idietera, mou tin spaei ligo i fwni tis, alla exei pei kapoia super kommatia! To "Good girl gone bad" toxa vrei apla ok, to "Rated R" einai poly kalytero. Einai pio wild, pio magkaki kai bitchy kai tis paei poly ayto to styl. Trelenomai gia to "Russian roulette", to "Hard", "Wait your turn", fysika to "Stupid in love", "Rockstar" kai "Rudeboy". To "Te amo" to varieme apisteyta. Pantws se genikes grammes den einai kako album. Tha tou evaza ena 6.5 (kai poios se rwtise reee?:-p)

gay super hero said...

Συγγνώμη αλλά δεν νομίζω ότι ακούει κανείς Rihanna γιατί τον ενδιαφέρουν τα γκανγκστερικά, η ψυχανάλυση και οι αυτοκτονίες. Δεν είναι η Mylene Farmer που όσο νά ναι έχει ένα ταλέντο με το σκοτάδι. Μην τα μπερδεύουμε.

Απλά δεν μπόρεσαν να γράψουν ένα super hit σαν το Umbrella και είπαν να αρμέξουν λίγο την ιστορία του ξυλοδαρμού. Αλλά για μένα Rihanna χωρίς φτηνογκλαμουριά δεν έχει κανένα νόημα :-)

Tom said...

Φοβερό άλμπουμ, σχεδόν τόσο καλό όσο και το προηγούμενο

"Τα γεγονότα που μεσολάβησαν στην προσωπική της ζωή ήταν φυσικό να επηρεάσουν και τη μουσική της,"

λμαο δε γράφει η ίδια τη ~μουσική~ της xD

Neverlandean said...

Musicbug, "H Rihanna pote de mou arese idietera, mou tin spaei ligo i fwni tis" quoted for truth, εμένα μου λες που το GGGB το είχα βρει απλά πανάθλιο; lol. Βαριέσαι το "Te amo" ομγ; 6.5 είναι κάπως λίγο, βάλε κάτι παραπάνω! :P

GSH, δεν είπαμε ότι μεταμορφώθηκε σε Kate Bush ή Mylene Farmer ή όλες αυτές τις παλιές αλλά είπε να κάνει κάτι διαφορετικό η κοπέλα και το πέτυχε. Τέσπα, τουλάχιστον δεν έκανες καμία σύγκριση με τη νέα αγαπημένη σου... :P

Ευτυχώς που δεν υπάρχει αντίστοιχο της εμετικής Σαμπρέλλα, πόσα μπορώ να υποφέρω ο καψερός;

Tom, ε καλά δε δίνει γραμμή για το τι είδους τραγούδια θέλει και ποια θα μπουν στο cd? Τόσο μαριονέτα πια;

Wrong Guy said...

άθλια φωνή, που μάταια προσπαθεί να σταθεί πάνω σε μια σέξι εμφάνιση.

σιγά καλή μου,και άλλες τις δείραν δεν το κάναν δίσκο

Neverlandean said...

Τι αρνητικούρα Θεέ μου, εσύ είσαι χειρότερος από εμένα.

Ορίστε η απάντησή σου: http://www.youtube.com/watch?v=Um8ffr4fMlE

lol

mr.f said...

Amigo, πολύ απολαυστική η ανάλυση σου. Μου αρέσει που κατηγοριοποιείς τα τραγούδια.

@GSH
"Δεν είναι η Mylene Farmer που όσο νά ναι έχει ένα ταλέντο με το σκοτάδι."

Χαχαχα έχει ταλέντο με το σκοτάδι! Απίστευτα βίντεο έχει κάνει πάντως η αγαπημένη Mylene! (yes, we're on a first name basis now with MYLENE! :D)

Εμένα το album μου άρεσε πολύ. Η αλήθεια είναι πως το προηγούμενο είναι περισσότερο στο στυλ μου αλλά έχει 4-5 τραγούδια αυτό που τα ακούω άνετα. Τα άλλα δεν είναι η Rihanna που συνηθίσαμε. Τώρα αυτό εάν είναι καλό ή κακό θα φανεί από τις πωλήσεις!

Neverlandean said...

Απλά επειδή έχει βάλει φαντάρια να γλείφονται στο βίντεό της δε θα της κάνουμε και τεμενάδες.

Αν το καταφέρει και στην πραγματική ζωή, ίσως... :P

Νίκος said...

Εγώ το cd το βρήκα απελπιστικά μέτριο. Το ότι "άλλαξε" από το προηγούμενο άλμπουμ της είναι καλό, αλλά δε ξέρω κατά πόσο θα της βγει όλο αυτό το στυλ σε καλό. Επίσης η εμφάνιση της προχθές στα AMAs ήταν απαράδεκτη.

Αυτά από μένα.

bi bi my darling said...

Aχ και πάνω που δεν το έβρισκα πουθενά (τα εξαφανίζουν τα λινκς στο λεπτό οι καταραμένοι!) λέω... στου Νεβερλάντηαν θα πάω! Και να σου το! Τι παιδί... !

Neverlandean said...

Νίκο, γιατί να μη της βγει σε καλό; Δε θα πουλήσει όσο το GGGB αλλά της δίνει πόντους στις κριτικές το γεγονός ότι είναι λίγο πιο "σοβαρό" από τα προηγούμενα. Μόλις περάσει η Rated R era είμαι σίγουρος ότι θα βγάλει ένα GGGB vol. 2.

bi bi, κι εδώ είναι θαύμα που υπάρχουν ακόμα!

Anonymous said...

Heeeeyy!!!!Jagon here!!!
Το οτι θα ζούσα για να δω την μέρα που θα σ άρεσε Rihanna δν το πιστευα!!!Κατα τα αλλά ,το λατρευω το album!!!Ειδικά το Fire Bomb είναι η νέα λα3 μου!!!Κ επίσης μ αρέσει πολύ και το Rude Boy...Άντε γμτ από την επόμενη βδομάδα θα έχω Internet!!!!ΑΝΆΣΤΑΣΗ!!!!!!

Neverlandean said...

Αφού έβγαλε καλό cd γιατί να μη μου αρέσει; Τι έπαθες και είσαι χωρίς internet? Μη μου πεις, forthnet. lol

Tom said...

"Μη μου πεις, forthnet." δεν κατάλαβα; Η καλύτερη είναι η Forthnet. 3 χρόνια που την έχω, κανένα πρόβλημα.

Anonymous said...

Jagon πάλι!!!
Ναι forthnet,γιατι???

Neverlandean said...

"Ναι forthnet,γιατι???"

->Άντε γμτ από την επόμενη βδομάδα θα έχω Internet!!!!ΑΝΆΣΤΑΣΗ!!!!!!

->Τι έπαθες και είσαι χωρίς internet? Μη μου πεις, forthnet.

->Η καλύτερη είναι η Forthnet.

->lol

the music bitch said...

Hey Neverlandean! Μου άρεσε πολύ το καινούριο της άλμπουμ και μου έκανε τεράστια εντύπωση η αλλαγή στο στυλ! Δεν ξέρω αν μου αρέσει περισσότερο από πριν, αλλά και πάλι μου αρέσει πολύ! Αγαπημένα μου κομμάτια το θεικό Russian Roulette, το Wait your turn και το Hard! Καλο weekend!

petros said...

Οκ το περιμεναμε οτι το νεο cd δεν θα κανει τον παταγο που εκανε το προηγουμενο.
Το "rated r" ή όπως θα ηθελε εκεινη το "such a fucking lady"
είναι μέτριο.
Το russian roulete είναι καλό, λογω ne-yo, αλλά αυτο που ειναι συνεχεια στο repeat είναι το "rude boy".

ειναι και το ringtone μου φυσικά :p

another george blog said...

Εμένα πάντως μου αρέσει πολύ το te amo. Το βρίσκω ρομαντικό και συγκινητικό.

Ok, ας αγνοήσουμε αυτό το σχόλιο :-)

Neverlandean said...

music bitch, hey bitch welcome back! Μπράβο που σου αρέσει, ακούστε όλοι Rihanna! ΛΟΛ

Πέτρο, omfg το "I'm a such a fucking lady" είναι ο αγαπημένος μου στίχος σε ολόκληρο το άλμπουμ!!
Δεν είναι μέτριο, σταμάτα!! Όλοι το λατρεύουν! DDDDD:

George, γιατί να το αγνοήσουμε; Κι εμένα το "Te amo" είναι το αγαπημένο μου για τους ίδιους λόγους. :)

another george blog said...

Α, οκ. Νόμιζα ότι ήμουν ο μόνος! χαίρομαι που το βλέπεις το ίδιο!