Wednesday, June 13, 2007

The Lord Of The Rings Trilogy OST


Οποιανού δεν του αρέσει ετούτη η τριλογία να σηκώσει το χέρι! Φτου σας, ρεμάλια!! Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα κοσμοϊστορικό γεγονός για τα δεδομένα του κινηματογράφου. Τρεις ταινίες-ορόσημα που άλλαξαν άρδην και για πάντα τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον όρο "κινηματογραφική αφήγηση". Δεν υπάρχει πλέον άνθρωπος που να πηγαίνει να δει επική ταινία και να μην συγκρίνει τις σκηνές μάχης με αυτή στο Φαράγγι του Χελμ. Όλα φαίνονται λίγα μπροστά στην σαρωτική δύναμη του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών!

Ο πανικός ξεκίνησε το 2001. Ήταν λίγο πριν τα Χριστούγεννα εκείνης της χρονίας που είδα για πρώτη πρώτη φορά ένα trailer του Άρχοντα. Το αποτέλεσμα ήταν να μείνω με ανοιχτό το στόμα για τις επόμενες δύο ώρες και με μια λαχτάρα να μου τρώει τα σωθικά. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ζούσα στο απόλυτο σκοτάδι. Ούτε τι εστί Άρχοντας ήξερα, ούτε ποιος είναι ο Τόλκιν, ούτε και κατά πού πέφτει η Μέση Γη. Ντρέπομαι αλλά το ομολογώ. Για να μπορέσω να κατευνάσω αυτό το ακατανόητο συναίσθημα που με έπνιγε από κείνη τη μέρα, έπρεπε να περιμένω μέχρι την ημέρα των Χριστουγέννων. Και επιτέλους ήρθε!! Με μερικούς φίλους παρέα, μια gigantic Coca Cola light και ένα XXL κουτί ποπ κορν (ναι ρε, δε μπορώ χωρίς ποπ κορν - μέχρι και τα Τρία Χρώματα του Κισλόφσκι χρατσανίζοντας τα είδα) μπήκα στην αίθουσα και ετοιμάστηκα να ζήσω μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Με δέος θυμάμαι πώς αντήχησε στα αυτιά μου η φωνή της Cate Blanchett: "The world is changing: I feel it in the water, I feel it in the earth, and I smell it in the air." (Κοίτα! Μου σηκώθηκε η τρίχα!) Κανονικά θα έπρεπε να γραφτώ στο βιβλίο Guinness επειδή παρακολουθούσα επί ένα τρίωρο χωρίς να ανοιγοκλείνω καθόλου τα μάτια μου. Το μυαλό μου πλημμύρισαν μαγικές εικόνες: Ξωτικά και Ορκς να πολεμάνε, μικροσκοπικά Χόμπιτ να γιορτάζουν και Δαχτυλιδοφαντάσματα να στριγγλίζουν απόκοσμα. Το Ένα Δαχτυλίδι, αυτό που ο Σάουρον επιθυμεί με όλη του τη δύναμη βρίσκεται στα χέρια του Φρόντο, ο οποίος με τη βοήθεια του Γκάνταλφ του Γκρίζου και άλλων 8 συντρόφων πρέπει να το καταστρέψει στις φωτίες του Mount Doom στην καρδία του βασιλείου του Σκοτεινού Άρχοντα, τη Μόρντορ!

Επειδή όμως παραληρώ και το ξέρω πως αν αφήσω ελεύθερο τον εαυτό μου θα γράφω συνεχώς τέτοιες παπαρολογίες, θα αρχίσω να επικεντρώνομαι στη μουσική. Ακόμα λοιπόν κι αν δεν είστε fan της τριλογίας, η μουσική είναι κάτι που αναμφισβήτητα αξίζει να έχετε. Στη Συντροφιά του Δαχτυλιδιού ο Howard Shore είχε την ευκαιρία να βάλει τις βάσεις για ένα soundtrack που έμελλε να μείνει στην ιστορία. Επειδή η Συντροφιά ήταν το πρώτο μέρος, μπόρεσε να αφήσει τη φαντασία του να καλπάσει και πολλές από τις συνθέσεις που συναντάμε εδώ έχουν χρησιμοποιηθεί και στις επόμενες δύο συνέχειες. Tα κρουστά έχουν την τιμητική τους ενώ τα πνευστά είναι αυτά που δίνουν νεύρο στο κάθε τραγούδι. Το καλύτερο όμως είναι οι χορωδίες! Επειδή είμαι φρικιό και τρελαίνομαι για dark choirs, το CD αποδεικνύεται θησαυρός. Κέρδισε το όσκαρ μουσικής και το Grammy για το καλύτερο soundtrack το 2001. Περιέχει εκτός από τα ορχηστρικά κομμάτια και δύο τραγούδια με την Enya το "The Council Of Elrond/Aniron" και το "May It Be", το οποίο γυρίστηκε και σε video clip.

Track List:

1. The Prophecy
2. Concerning Hobbits
3. The Shadow Of The Past
4. The Treason Of Isengard
5. The Black Rider
6. At The Sign Of The Prancing Pony
7. A Knife In The Dark
8. Flight To The Ford
9. Many Meetings
10. The Council Of Elrond / Aniron
11. The Ring Goes South
12. A Journey In The Dark
13. The Bridge Of Khazad Dum
14. Lothlorien
15. The Great River
16. Amon Hen
17. The Breaking Of The Fellowship
18. May It Be

Click on the album cover to download.

Το δεύτερο μέρος της Τριλογίας, οι Δυο Πύργοι είναι για πολλούς και το πιο αδύναμο. Βρίσκεται, προς το παρόν, στην 25η θέση του top 250 της IMDB ενώ η Συντροφιά του Δαχτυλιδιού βρίσκεται στην 15η και η Επιστροφή του Βασιλιά στην . Είναι το μόνο από τα 3 soundtracks που δεν κέρδισε όσκαρ - βέβαια το όσκαρ μουσικής του 2002 το κέρδισε η Frida που πραγματικά έχει εκπληκτικό score. Εμένα πάλι η ταινία μου αρέσει το ίδιο με τις άλλες, είναι δε η μόνη από τις 3 που παρακολούθησα δύο φορές στο σινεμά. Όσο για το OST, είναι το αγαπημένο μου! Ναι, είμαι τόσο ανισόρροπος που μου αρέσει το λιγότερο παινεμένο. Περιέχει ίσως τις πιο γνωστές μελωδίες του Άρχοντα και προσωπικά προτιμώ το "Evenstar", το "The Leave Taking" και το "Breath Of Life". Επίσης, περιέχει το αγαπημένο των κριτικών "Gollum's Song" τραγουδισμένο μοναδικά από την Emiliana Torrini. Πέραν όλων αυτών όμως, το trailer των Δύο Πύργων ήταν η αφορμή για να γίνει το καταπληκτικό remix του "Lux Aeterna" από το soundtrack του Requiem For A Dream. Το κομμάτι δεν συμπεριλαμβάνεται κανονικά στο CD αλλά εγώ το έχω βάλει γιατί είναι απλά κορυφαίο.

Track List:

1. Foundations Of Stone
2. The Taming Of Smeagol
3. The Riders Of Rohan
4. The Passage Of The Marshes
5. The Uruk-hai
6. The King Of The Golden Hall
7. The Black Gate Is Closed
8. Evenstar
9. The White Rider
10. Treebeard
11. The Leave Taking
12. Helm's Deep
13. The Forbidden Pool
14. Breath Of Life
15. The Hornburg
16. Forth Eorlingas
17. Isengard Unleashed
18. Samwise The Brave
19. Gollum's Song
20. Lux Aeterna (The Two Towers Remix)

Click on the album cover to download.

Το τρίτο και τελευταίο μέρος, η Επιστροφή του Βασιλιά, ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες. Αγαπήθηκε περισσότερο από τα προηγούμενα τόσο από το κοινό όσο και από τους κριτικούς αλλά υποψιάζομαι ότι απλά όλοι ήταν ενθουσιασμένοι που θα έβλεπαν το τέλος της ιστορίας. Είμαι 99% σίγουρος ότι η Συντροφιά του Δαχτυλιδιού έχει βρεθεί ψηλότερα από την Επιστροφή του Βασιλιά στην IMDB αλλά επειδή αυτές οι ταινίες δε θα πεθάνουν ποτέ, προστίθενται συνεχώς νέα reviews και ratings από τους χρήστες και συνεπώς αλλάζει η κατάταξή τους. Στο φιλμ απονεμήθηκε το όσκαρ μουσικής 2003, το όσκαρ καλύτερου τραγουδιού για το "Into The West" της Annie Lennox και (κλασσικά) το Grammy για το καλύτερο soundtrack του 2003.

Track List:

1. A Storm Is Coming
2. Hope And Memory
3. Minas Tirith
4. The White Tree
5. The Steward Of Gondor
6. Minas Morgul
7. The Ride Of The Rohirrim
8. Twilight and Shadow
9. Cirith Ungol
10. Anduril
11. Shelob's Lair
12. Ash And Smoke
13. The Fields Of The Pelennor
14. Hope Fails
15. The Black Gate Opens
16. The End Of All Things
17. The Return Of The King
18. The Grey Havens
19. Into The West

Click on the album cover to download.

Enya - May It Be




Emiliana Torrini - Gollum's Song



Annie Lennox - Into The West


16 comments:

mr. F said...

Θυμάμαι έκανα κοπάνα από το σχολείο για να δω τις ταινίες πρώτος στην πρώτη προβολή και η πλάκα ήταν ότι μαζί μου τις έβλεπαν άλλοι 15-20 :-)

Είχα γίνει γνωστός για αυτο τον δεύτερο χρόνο! χαχαχ

The Wrong Guy said...

Πιστεύω πως όποιος λέει πως δεν του άρεσε ο Άρχοντας είναι απλά κομπλεξικός, γιατί δεν μπορεί να δεχτεί πως μια ταινία τόσο μέινστριμ, είναι και καλή ταινία.
Αγαπημένα μου σάουντρακ, το πέτυχες για άλλη μια φορά.

Φυσικά η Άνι Λένοξ είναι πέρα από εκπληκτική.

'Αγγίζει την τελειότητα"!!!!!!

Apsoy said...

θα συμφωνήσω λίγο με τον παναγιώτη Τόκο παραπάνω :Ρ,
Πολύ ωραίο soundtrack...
:))))

Αν και... την τριλογία την είδα μέσα σε μια μέρα, μια Τρίτη που μια οξεία αμυγδαλύτιδα με είχε ισοπεδώσει... (ναι, δεν είχα αξιωθεί να δω το πρώτο στο σινεμά - και μετά πως να δω τα άλλα 2??? :Ρ)

Καλημέραααααααααα!
:****************

Neverlandean said...

Σε θυμάμαι τρελοmr.f. Και μετά μου το έπαιζες "εμένα δε μου άρεσε ο Άρχοντας, σιγά". :P

Έτσι είναι Wrong, είναι κομπλεξικοί!

Apsoy, όλη η τριλογία σε μια μέρα;;;;; Πώς άντεξες; Ούτε εγώ δε μπορώ να το κάνω αυτό! :*********

Apsoy said...

είχα πυώδη αμυγδαλίτιδα...
Αφού άντεξα αυτό...χεχεχεχεχε!
(η αλήθεια είναι πως αποκοιμήθηκα κάμποσες φορές - λόγω πυρεττού - αλλά το βγαλα...τα κατάφερα) ;)

:**********************************

orestis said...

Άριστο ποστ.

Μας αρέσει τρελά.

Τις έχω δει όλες άπειρες φορές και αλήθεια λέω είδα σε μια μέρα όλη την τριλογία, αλλά στην extended εκδοχή.

Είμαι πωρωμένη με τον Τόλκιν, το R.P.G. και τον Legolas.
Η μουσική απίθανη.

Aν είναι να γράφεις τέτοια ποστ, δεν ξαναφεύγω, αλήθεια και αυτό.

Μου έφτιαξες το βράδυ ρε.

Φιλιά

Neverlandean said...

Orestis! Σε τσάκωσα! Χαίρομαι που σου άρεσε.

Σμακ!

Mithra Radiant said...

excellent post!

simple as that!

Lithium said...

eimai kompleksikos diladi?

dn maresan katholou oi tainies...an kai ekatsa na tis dw oles dn mou ekanan aisthisi...isws ime o monos anthrwpos p dn tou arese o arxontas.....that's me!i'm weird!

xxx

g for george said...

Το πρώτο μέρος της Τριλογίας δεν το είχα δει στο σινεμά... μου είχαν σπάσει τα νεύρα όλοι αυτοί που έλεγαν "Ο άρχοντας, και τι ταινία, τι έργο, θεϊκό", κτλ. Τα είχα πάρει στο κρανίο.

Με το που βγήκε το δεύτερο μέρος της τριλογίας, είπα έτσι από περιέργεια να πάρω να δω το πρώτο, σε DVD...

Ο μαλάκας τι έχανα...!!!

Εννοείται ότι την επόμενη μέρα πήγα και είδα το δεύτερο μέρος στο σινεμά, δίχως δεύτερη κουβέντα. Και περίμενα το τρίτο, πώς και πώς (το οποίο είδα στο σινεμά δύο φορές)

Εννοείται ότι την ανεπανάληπτη εμπειρία που σου δίνει το extended του τρίτου μέρους, δεν στο δίνει η κομμένη έκδοση για τον κινηματογράφο!

Από την μέρα που η Τριλογία "χτύπησε" τους κινηματογράφους, άλλαξε για πάντα η ιστορία αυτής της τέχνης... δεν υπάρχει καμμία ταινία του είδους που να μην την συγκρίνω πλέον, έστω και ενδόμυχα, με τον Άρχοντα....

Neverlandean said...

Εμένα δε με πείραξαν αυτά που έλεγαν γιατί είχα δει το trailer.
Αντίθετα στον Harry Potter μου έδιναν στα νεύρα! Σιγά πια! Δεν είναι για να κόβεις και φλέβα. Ειδικά το πρώτο. Το τρίτο όμως που είδα μου άρεσε αρκετά.
(Ναι, μόνο αυτά έχω δει, το τρίτο ολόκληρο και το πρώτο κατά τα 2/3 μετά zzzz)

Mailo® said...

Θυμάμαι πως επί τρία σχεδόν χρόνια πηγαίναμε εναλάξ Lord Of The Rings - Harry Potter μέχρι που είδαμε και τις δύο τριλογίες. Δεν υπήρχε περίπτωση να μη τις δούμε σε κινηματογράφο και μάλιστα σε συγκεκριμένες αίθουσες με συγκεκριμένες (καλές) θέσεις. Και σε ώρες χωρίς πολύ πιτσιρικαρία και βαβούρα ώστε να τις απολαύσουμε περισσότερο. Τον Αρχοντα τον έχω δεί πάνω από πέντε ή έξη φορές. Πάντως πραγματικά και οι δύο τριλογίες , διαφορετικές μέν, αλλά καταπληκτικές, δυνατές. Σε ταξιδεύουν σε άλλους κόσμους, ξεφεύγεις από τα συνηθισμένα, αποδράς.
Ωραίο ποστ neverlandean και πολύ καλό αυτό με τα RS links. Thanks!

Neverlandean said...

Mailoοοο ;)
Τα μισώ τα πιτσιρίκια! Κάνουν φασαρία και αν έχεις την ατυχία να καθήσεις μπροστά τους, κλωτσάνε τη θέση μέχρι που να σκάσεις! Ο Good να τα βλέπει που θέλει και γιο! Χαχαχαχαχα!

The Wrong Guy said...

Πήγαμε χθες με το φάτσα για φαγητό και συζητούσαμε για τα 3 τραγούδια απο τον κάθε Άρχοντα. ΚΑταλήξαμε πως το κάθε τραγούδι έχει κάτι από την ταινία. Το πρώτο είναι λίγο πιο γλυκό γιατί και η πρώτη ταινία είναι πιο χαριτωμένη, μέχρι τη μέση τουλάχιστον. Το Gollum Song είναι πιο σκοτεινό (νομίζω ειναι και το αγαπημένο μου τρακ) και η 2η ταινία είναι πιο σκοτεινή. όσο για το τρίτο τραγούδι, νομίζω περιλαμβάνει καθαρά τη λέξη ΤΕΛΟΣ. Είναι το φινάλε. Και τα 3 όμως είναι τέλεια!

Παρεπιπτόντως είμασταν στο ΖΥΘΟ στα Λαδάδικα,και όλο το βράδυ έβαζε Κέλι Κλάρκσον! σε θυμήθηκα εκεί, και ο φάτσας μου έλεγε ότι του αρέσει πολύ το Breakaway. Όλο μπροστά μου είσαι ρε Νέβερ!

Neverlandean said...

Χαχαχαχαχα, ναι είμαι ο stalker σου!
Όλο το βράδυ Kelly; Στο Ζύθο είπαμε; Θα το έχω υπόψη μου. ;)

Αλήθεια του αρέσει του φάτσα; Εντάξει, ανέβηκε κατακόρυφα στην εκτίμησή μου (όχι ότι ήταν χαμηλά :PPPPP).

Λατρεύω που η σχέση σας έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που βγαίνετε το βράδυ και μπορείτε να μιλάτε για τόσο άσχετα θέματα! Κουλό! (Αλλά και τέλειο...)

Κλαψ (από τη συγκίνηση)

Neverlandean said...

Τι βλάκας που είμαι! Με συνεπήρε το όλο mood και δε σχολίασα το κυρίως σχόλιο!

Λοιπόν ναι, καλά τα είπατε βρε παιδιά! Το May It Be κρύβει μια υπόσχεση και καλά ότι όλα θα πάνε κατ' ευχήν και "believe and you will find your way". Το Gollum's Song θέλει να τονίσει τον psycho κόσμο μέσα στον οποίο ζει ο Smeagol και την "προδοσία" του Frodo. Έπρεπε να είναι τουλάχιστον υποψήφιος για Oscar ο Andy Serkis.
Το τρίτο είναι ακριβώς αυτό που λες.

Το αγαπημένο μου είναι το πρώτο που είναι γλυκό και χαριτωμένο σαν κι εμένα. :P