Wednesday, May 9, 2007

Various Artists: Eyes Wide Shut OST

Αυτή η ταινία βγήκε στους κινηματογράφους το 1999. Εγώ τότε ήμουν 13 χρονών, μπορεί και 12 θα σας γελάσω. Είχα πάει σινεμά στο παλιό Village Center που ήταν στο ΙΚΕΑ (Θεσσαλονίκη πάντα) μαζί με την παιδική μου φίλη την Κ. (πρέπει να κάνω ένα ποστ γι' αυτή btw), τη μητέρα της και την κουμπάρα μου που ήταν/είναι και κολλητή με τη μάνα της Κ. Φτάνοντας εκεί, αποφασίσαμε να χωριστούμε σε ομάδες των 2 και να δει ο καθένας ό,τι ήθελε. Όπως είναι φυσικό, εγώ και η Κ. αδράξαμε της ευκαιρίας να δούμε ταινία μόνοι μας, αφού δυο ασυνόδευτα μικράκια αισθάνονται απίστευτη ελευθερία σε έναν τέτοιο χώρο. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσω ότι το παλιό Village στο IKEA ήταν ένας πάρα πολύ ασφαλής και ζεστός χώρος - σε αντίθεση με το τωρινό Village στο Mediterranean Cosmos που είναι ξενέρα - οπότε δε θέλω σχόλια του τύπου "μα καλά σας άφησαν μόνα σας να αλωνίζετε;" κλπ. Το μέρος το ξέραμε και με κλειστά μάτια αφού είχαμε περάσει άπειρες ώρες είτε σε κάποια αίθουσα, είτε χαζεύοντας στο γειτονικό Virgin ή και για καφέ στο Virtuality.

Anyway, πλατειάζω πάλι χωρίς λόγο. Δε θυμάμαι ποια ταινία είδαμε εμείς αλλά θυμάμαι πολύ καθαρά τη στιγμή που συναντήσαμε τις άλλες μετά το τέλος της προβολής. Μας είπαν ότι είδαν το "Μάτια ερμητικά κλειστά" και στην ερώτηση "Πώς ήταν;" απάντησαν αβίαστα και με βεβαιότητα: "Πατάτα και τσόντα". Όχι και η καλύτερη κριτική για τον Kubrick!

Επειδή ήμουν πολύ μικρός τότε καρφί δε μου καιγόταν να δω την ταινία για να σχηματίσω άποψη κι ούτε είχα και ιδέα ποιος είναι ο Κιούμπρικ - όχι ότι τώρα είμαι αυθεντία άλλα τέσπα. Έτσι έμεινα με αυτή τη "μεταχειρισμένη" άποψη για χρόνια. Ώσπου ήρθε μια μέρα που το STAR αποφάσισε να προβάλλει την συγκεκριμένη ταινία - είχε περάσει πολύς καιρός - και μην έχοντας τίποτα καλύτερο να κάνω, αποφάσισα κι εγώ να τη δω. Και πατάτα να είναι, σκέφτηκα, τουλάχιστον θα κερδίσουμε κάτι από την τσόντα :D.

Περιττό να σας πω, η ταινία άρχισε με την καλύτερη δυνατή εντύπωση. Το κομμάτι που παίζει στους τίτλους της αρχής είναι το Waltz 2 από τη Jazz Suite του Σοστακόβιτς που το λατρεύω! Αμέσως μετά βλέπεις μαλάκα Tom Cruise να φτιασιδώνεται, κώλο και βυζί της Nicole (είμαι gay, αλλά το να βλέπεις τη Nicole γυμνή δεν είναι και λίγο) και καταλαβαίνεις ότι όλο και σε κάποιο gala πρέπει να παρευρεθούν. Δε σας λέω την ιστορία, να το δείτε. Στο δε gala ακούγονται υπέροχα κομμάτια, ανάμεσα στα οποία και το μαγευτικό "Strangers In The Night" σε instrumental βερσιόν - νομίζω εκεί παίζει, ίσως και αργότερα.

Οι ρυθμοί της ταινίας είναι πολύυυυυ αργοί, παρόλα αυτά το σενάριο με τράβηξε τόσο πολύ που δεν μπορούσα να ξεκολλήσω ούτε για κατούρημα. Βέβαια γι'αυτό φρόντισε το κωλοSTAR, που όχι μόνο πήγε και μου 'βαλε 2,5 ώρες έργο στις 12 τα μεσάνυχτα άλλα διέκοπτε και κάθε τέταρτο με τις σκατοδιαφημίσεις. Τότε είχε ακόμα συμβόλαιο με τη Legend, οπότε μόλις έκανε διάλειμμα άρχιζε: πρώτα βλέπαμε τον Kimon And His Gang με το "Τσαπατσούλη, τσαπατσούλη, δεν το ξέρει το σαπούνι", μετά μιλούσαμε και λίγο για τα χρώματα, μπλε, κόκκινο και γκρι, καφέ, κίτρινο, πράσινο, ροζ, μωβ, πορτοκαλί, ε να μη σου διαφημίσει και καμιά κατοσταριά comics του Πάπυρους στο ενδιάμεσο;

Anyway, με τα πολλά φτάνουμε κάποια στιγμή στη σκηνή της τελετουργίας που έχω να πω ότι την πρώτη φορά (και κάθε φορά πια) με μάγεψε και με ανατρίχιασε, η δε μουσική που έπαιζε μου έμεινε για πάντα χαραγμένη στη μνήμη. Ήταν το "Masked Ball" της Jocelyn Pook, το οποίο όπως έμαθα αργότερα στην IMDB είναι χριστιανικός ορθόδοξος ύμνος από τη Ρουμανία παιγμένος ανάποδα. Ο Κιούμπρικ, όταν τον ρώτησαν τι συμβόλιζε η σκηνή της τελετουργίας και στη συνέχεια του οργίου, απάντησε ότι αντιπροσώπευε την Κόλαση, άρα καταλαβαίνετε παραλληλισμό. Εγώ κόλαση δε θα το 'λεγα, εντάξει είναι λίγο creepy αλλά ok. Στη σκηνή του οργίου, όπου ο Tom κάνει μπανιστήρι κανονικά, παίζει πάλι ένα κομμάτι της Jocelyn Pook, το "Migrations" εξίσου καλό με το προηγούμενο.

Κατά τις 3+ που τέλειωσε η ταινία, είχα απορρίψει εντελώς τη γνώμη της πατατοτσόντας και την είχα αντικαταστήσει με αυτό που λέμε "δεν κατάλαβα τίποτα, αλλά ήταν χάρμα οφθαλμών" - το ίδιο ακριβώς μου συνέβη λίγο καιρό πιο μετά με το Mulholland Drive του David Lynch. To Eyes Wide Shut κατέκτησε επάξια μια θέση ανάμεσα στις αγαπημένες μου ταινίες κι εγώ είχα επιτέλους απαλλαγεί από την ντροπή του να μην έχω δει ούτε μία ταινία του Stanley Kubrick (δεν έχω δει άλλη μέχρι και σήμερα LOL).

Track List:

1. Musica Ricercata, II (Mesto, Rigido E Cerimoniale)
2. Waltz 2 From Jazz Suite
3. Baby Did A Bad Bad Thing
4. When I Fall In Love
5. I Got It Bad And That Ain't Good
6. Naval Officer
7. The Dream
8. Masked Ball
9. Migrations
10. If I Had You
11. Strangers In The Night
12. Blame It On My Youth
13. Grey Clouds
14. Musica Ricerta, II (Reprise) (Mesto, Rigido E Cerimoniale)

Click on the album cover to download.

Eyes Wide Shut Trailer #1




Eyes Wide Shut Trailer#2



7 comments:

Apsoy said...

Την είχα δει κι εγώ αυτή την ταινία, όταν είχε βγει!!! Ήμουν 16 και έκανα το ΤΡΑΓΙΚΟ λάθος να πάω να τη δω στην προβολή των 01.00!!!
Η μουσική ήταν όντως εκπλητική... αλλά ... για την ταινία δεν μπορώ να πω πολλά!!! Βλέπεις... ήταν όντως πολύ αργή και κάποια στιγμή κοιμήθηκα! Με ξυπνήσαν οι κολλητοί μου λίγο πριν τη σκηνή με το όργιο, και όταν τους ρώτησα "Τι έχασα;" μου απάντησαν "Μισή ώρα κοιμήθηκες / μόνο δύο ατάκες έχασες"! Όπως καταλαβαίνεις, μετά το χέσαμε λίγο και δε θυμάμαι και πολλά!
Αλλά με προκαλείς να την ξαναδω(αυτή τη φορά ολόκληρη)μπας και αλλάξω γνώμη!
Αλλά η μουσική? Γαμάτη!
Ότι πρέπει να λούσιμο!:Ρ

Neverlandean said...

Ναι, μέσα σε μισή ώρα δε χάνεις και πολύ διάλογο LOL! Η αλήθεια είναι πως δεν είναι για 16χρονα η ταινία και γενικά πρέπει να οπλιστείς με αρκετό κουράγιο για να τη δεις από την αρχή μέχρι το τέλος. Το ζήτημα του ποστ ήταν βέβαια να σου αρέσει η μουσική, όχι η ταινία και αφού σου αρέσει τότε αποστολή εξετελέσθη.

PS: Μπορώ πολύ εύκολα να με φανταστώ να λούζομαι υπό τους ήχους του soundtrack! :D

mr. F said...

"Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσω ότι το παλιό Village στο IKEA ήταν ένας πάρα πολύ ασφαλής και ζεστός χώρος - σε αντίθεση με το τωρινό Village στο Mediterranean Cosmos που είναι ξενέρα - οπότε δε θέλω σχόλια του τύπου "μα καλά σας άφησαν μόνα σας να αλωνίζετε;" κλπ. "

Θα συμφωνήσω! Εκείνες ήταν εποχές. Τώρα πας στο κόσμος και ζαλίζεται το κεφάλι σου άσε που δεν έχει και καμία ιδιαίτερη διαφορά, απλά έχει 200 φορές περισσότερο κόσμο που είναι ενοχλητικό!

mr. F said...

dokimi ligo..des :_)

Neverlandean said...

Θα έπρεπε να ντρέπονται.

The Wrong Guy said...

Apo ta agapimena mou soundtracks. To eixa liosi otan eixe vgei. to mousiko kommati pou sinodeyi to orgio den einai apla teleio?

Neverlandean said...

Ναι, είναι τέλειο. Τ-Ε-Λ-Ε-Ι-Ο!